Η χρωματική εποχή του φθινοπώρου είναι μια από τις πιο πολυαναμενόμενες περιόδους του χρόνου για τους ανήσυχους φωτογράφους της φύσης. Και επειδή αυτές οι φωτογραφίες δεν πρόκειται να τραβήξουν τον εαυτό τους, ακολουθούν 5 βασικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να αξιοποιήσετε στο έπακρο τη χρωματική εποχή του φθινοπώρου.

Ένα πολωτικό φίλτρο αφαιρεί την αντανάκλαση σχεδόν από οποιαδήποτε μη μεταλλική επιφάνεια, η οποία περιλαμβάνει φθινοπωρινά φύλλα. Τα φύλλα έχουν κηρώδη επίστρωση και παράγουν λάμψη όταν τα βλέπουμε από συγκεκριμένες γωνίες. Ένα πολωτικό φίλτρο κάνει το χρώμα του φθινοπώρου να φαίνεται πιο πολύχρωμο και κορεσμένο, αλλά στην πραγματικότητα, σας επιτρέπει να δείτε μόνο το χρώμα που υπάρχει ήδη. Τα βρεγμένα φύλλα δημιουργούν ακόμη περισσότερη λάμψη, επομένως κατά τη διάρκεια βροχών, ένα φίλτρο πόλωσης είναι σχεδόν απαραίτητο.

Όταν εργάζεστε κοντά στο νερό, ένα φίλτρο πόλωσης θα αφαιρέσει επίσης την αντανάκλαση και τις αντανακλάσεις από την επιφάνεια του νερού και τους γύρω βράχους. Θα κόψει τη λάμψη από τους υδρατμούς και τα σωματίδια στον αέρα επίσης, κάνοντας τον μπλε ουρανό πιο σκούρο και πιο πλούσιο σε χρώμα. Η κατεύθυνση της μέγιστης πόλωσης εμφανίζεται σε γωνίες 90 μοιρών από τον ήλιο, ενώ δεν υπάρχει πόλωση όταν φωτογραφίζετε απευθείας ή μακριά από τον ήλιο. Επομένως, δεν απαιτείται πολωτής όταν φωτογραφίζετε ανατολές ή ηλιοβασιλέματα.

Χρησιμοποιήστε τον οπίσθιο φωτισμό

Τα φύλλα του φθινοπωρινού φυλλώματος είναι ημιδιαφανή, πράγμα που σημαίνει ότι το φως του ήλιου επιτρέπεται να περάσει εν μέρει μέσα από αυτά όταν τα βλέπει κανείς ή τα φωτογραφίζει από την αντίθετη πλευρά. Το φύλλωμα φαίνεται να λάμπει και να εκπέμπει τα πιο τολμηρά χρώματα όταν συμβαίνει αυτό. Αναζητήστε όσο το δυνατόν περισσότερες από αυτές τις ευκαιρίες φωτισμού για εντυπωσιακά, φωτεινά χρώματα.

Αυτό θα λειτουργήσει όποτε υπάρχει άμεσο ηλιακό φως. Ακόμη και όταν οι περισσότεροι φωτογράφοι αποσύρονται κατά τη διάρκεια του «φωτός αδράνειας» του μεσημεριού, μπορείτε πάντα να στοχεύετε τον φακό προς τον ουρανό καθώς ο θόλος των κίτρινων και κόκκινων λάμπει στον συμπληρωματικό πεντακάθαρο μπλε ουρανό.

Χρησιμοποιήστε τηλεφακούς για απομόνωση

Θα πρέπει να κοιτάξετε να χρησιμοποιήσετε έναν κοντό τηλεφακό (70-200 mm ή ακόμα και 100-400 mm) για να απομονώσετε μοτίβα φθινοπωρινού χρώματος, διασυνδεδεμένων σχημάτων και υφών στο μεγαλύτερο τοπίο. Ένα δάσος από δέντρα, πολύχρωμα ή όχι, μπορεί να είναι ένας μπερδεμένος λαβύρινθος οπτικού χάους. Αλλά απομονώνοντας μικρότερα χρονογραφήματα με έναν τηλεφακό, μπορείτε να βοηθήσετε να βάλετε μια τάξη σε αυτό το χάος.

Η απομόνωση τηλεφακού στη φωτογραφία τοπίων είναι η εξαιρετική τέχνη του αποκλεισμού, αφαιρώντας τυχόν ξένα οπτικά στοιχεία για να αποκαλύψει μόνο τα πιο ουσιαστικά και σημαντικά μέρη της σκηνής. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν φωτογραφίζετε φθινοπωρινά χρώματα.

Στο παραπάνω παράδειγμα με εστιακή απόσταση 85 mm, αποκαλύπτω στον θεατή μόνο ένα μικρό τμήμα ενός μεγαλύτερου καταρράκτη και σκηνής, χωρίζοντας την εικόνα σε τρία ίσα τμήματα: το χρώμα του φθινοπώρου, το νερό που πέφτει και το χαρακτηριστικό μπλε παγετώνων του ποτάμι.

Ψάξτε για αντανακλάσεις

Κάθε ηλιόλουστη φθινοπωρινή μέρα, βρείτε ένα υδάτινο σώμα που βρίσκεται στη σκιά αλλά και κοντά σε κάποιο έντονα φωτισμένο χρώμα του φθινοπώρου, όπως ένα άλσος με πολύχρωμα δέντρα ή μια πλαγιά. Εδώ θα βρείτε μια εξαιρετική ευκαιρία να φωτογραφίσετε τις αντανακλάσεις του φθινοπώρου. Εάν το νερό εξακολουθεί να είναι αρκετό, μπορείτε να καταγράψετε μερικές κυριολεκτικές αντανακλάσεις που δημιουργούν μια κατοπτρική εικόνα του κύριου θέματος. Εάν το νερό είναι ασταθές από τον άνεμο ή κινείται, όπως θα βρείτε σε ένα ποτάμι ή ρέμα, μπορείτε να κάνετε αφηρημένες αντανακλάσεις ή χρωματιστά νερά με μεγαλύτερη έκθεση. Η παραπάνω εικόνα είναι ένα παράδειγμα του τελευταίου, με έκθεση 10 δευτερολέπτων που χρησιμοποιείται για την εξομάλυνση της επιφάνειας του νερού.

Αυτοί οι τύποι εικόνων ανάκλασης χρειάζονται σχεδόν πάντα κάποια βοήθεια με τη μορφή μιας ή περισσότερων οπτικών αγκυρίων εκτός από την αντανάκλαση. Ένας βράχος ή βράχοι, ένα κούτσουρο ή μια πάπια είναι μερικά μόνο παραδείγματα που πρέπει να αναζητήσετε όταν κάνετε φθινοπωρινές έγχρωμες φωτογραφίες αντανακλάσεων. Για να έχετε εκθέσεις 10 δευτερολέπτων μεγαλύτερης διάρκειας στη μέση της ημέρας, θα χρειαστείτε ένα ισχυρό φίλτρο ουδέτερης πυκνότητας 6 έως 10 στοπ σε αντοχή φίλτρου.