Το να βλέπετε μια ολοκληρωμένη εικόνα που εμφανίζεται στο διαδίκτυο είναι πάντα ένα ωραίο συναίσθημα, αλλά στην πραγματικότητα το να κρατάτε μια φυσική εκτύπωση δίνει έναν εντελώς διαφορετικό τύπο ικανοποίησης. Μόνο όταν η εικόνα εκτυπωθεί και αναρτηθεί σε έναν τοίχο, η όλη διαδικασία έχει ολοκληρωθεί. Ωστόσο, η δημιουργία μιας καλής εκτύπωσης συνήθως δεν είναι τόσο απλή όσο θα πίστευε κανείς και οι περισσότεροι από εμάς έχουμε διαπιστώσει ότι η εκτυπωμένη εικόνα δεν φαίνεται τόσο καλή όσο στο διαδίκτυο.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους δεν φαίνονται τόσο καλά εκτυπωμένες, αλλά οι περισσότεροι επανέρχονται στο γεγονός ότι δεν καταφέραμε να προετοιμάσουμε την εικόνα για εκτύπωση. Απλώς στείλαμε το επεξεργασμένο αρχείο στο εργαστήριο εκτύπωσης (ή στον δικό μας εκτυπωτή). Δυστυχώς, δεν είναι τόσο εύκολο να πετύχεις ένα καλό αποτέλεσμα χωρίς να κάνεις κάτι παραπάνω εκ των προτέρων.

Μην ανησυχείς όμως! Δεν χρειάζεται πολλή προσπάθεια για να γίνει η εκτυπωμένη εικόνα εξίσου καλή με την ηλεκτρονική έκδοση. Υπάρχουν μόνο μερικά απλά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε:

Βαθμονόμηση της οθόνης

Πότε βαθμονομήσατε τελευταία φορά την οθόνη σας; Το έχεις ξανακάνει; Αν όχι, ξέρετε τι σημαίνει;

Το να έχετε μια σωστά βαθμονομημένη οθόνη είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας όταν θέλετε να προετοιμάσετε εικόνες για εκτύπωση. Χωρίς βαθμονομημένη οθόνη δεν θα ξέρετε πώς μοιάζει στην πραγματικότητα η εικόνα.

Η βαθμονόμηση της οθόνης σημαίνει εξισορρόπηση και διόρθωση των χρωμάτων της, που συνήθως γίνεται με τη χρήση φασματόμετρου και λογισμικού βαθμονόμησης. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να κάνουν όλοι ακόμα κι αν δεν σκοπεύουν να εκτυπώσουν μια εικόνα. Εάν τα χρώματα της οθόνης σας είναι απενεργοποιημένα, σημαίνει ότι όλες οι εικόνες σας φαίνονται διαφορετικές σε άλλες συσκευές.

Η τακτική βαθμονόμηση της οθόνης διασφαλίζει ότι τα χρώματα που βλέπετε στην οθόνη είναι σωστά ισορροπημένα και ταιριάζουν πολύ με τα χρώματα στην εκτύπωση.

Συνιστώ να βαθμονομείτε την οθόνη σας τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Ωστόσο, όσο πιο παλιά είναι η οθόνη σας, τόσο πιο συχνά μπορεί να χρειαστεί να τη βαθμονομήσετε.

Υπάρχουν διάφορα εργαλεία εκεί έξω που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να βαθμονομήσετε την οθόνη. Προσωπικά, χρησιμοποιώ προϊόντα Datacolor τα τελευταία χρόνια και είχα εξαιρετικά αποτελέσματα μαζί τους. Αυτήν τη στιγμή χρησιμοποιώ το μοντέλο SpyderX Pro (μην ανησυχείτε, είναι εξαιρετικά εύκολο στη χρήση και δεν απαιτούν τίποτα περισσότερο από το να ακολουθήσετε μερικά βασικά βήματα).

Ζητήστε να προβάλετε τη φωτογραφία σας στην οθόνη του τυπογραφείου πριν την εκτύπωση, εάν δεν έχετε εσείς οι ίδιοι βαθμονομητή. Μπορεί να εκπλαγείτε πόσο πολύ μπορεί να διαφέρουν τα χρώματα αν δεν έχετε βαθμονομήσει την οθόνη σας.

Αποθηκεύστε το αρχείο εκτύπωσης σε sRGB ή Adobe RGB

Γνωρίζω ότι μπορεί να ακούγεται δελεαστικό να αποθηκεύσετε τα αρχεία εκτύπωσης στο ProPhoto καθώς είναι πολύ μεγαλύτερος χρωματικός χώρος, αλλά το γεγονός είναι ότι οι περισσότερες οθόνες και εκτυπωτές δεν μπορούν να εμφανίσουν τόσο μεγάλη γκάμα χρωμάτων.

Η εκτύπωση μιας εικόνας που έχει αποθηκευτεί σε μεγαλύτερο χρωματικό χώρο από αυτόν που μπορεί να χειριστεί ο εκτυπωτής μπορεί να οδηγήσει σε θαμπές εικόνες, καθώς ο εκτυπωτής είναι εκτός γκάμας (που σημαίνει ότι τα χρώματα δεν μπορούν να αναπαραχθούν στον εκτυπωτή).

Τα περισσότερα εργαστήρια εκτύπωσης θα ζητήσουν τα αρχεία σας σε sRGB, αλλά ορισμένες τοποθεσίες υψηλής τεχνολογίας ενδέχεται να μπορούν να εκτυπώσουν σε Adobe RGB. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να ελέγξετε μαζί τους.

Αποθηκεύστε τις εικόνες ως 8-bit

Μπορεί να έχετε ακούσει για τους όρους 8-bit και 16-bit, αλλά πιθανότατα δεν γνωρίζετε τη σημασία τους ή πώς επηρεάζει τη φωτογραφία σας.

Με απλά λόγια, ένα κομμάτι είναι ο αριθμός των τόνων που είναι διαθέσιμοι για κάθε χρώμα. μια εικόνα 8 bit περιέχει 16.000.000 χρώματα σε σύγκριση με μια εικόνα 16 bit που περιέχει 28.000.000.000 χρώματα.

Γιατί λοιπόν να το αποθηκεύσετε ως 8-bit αν υπάρχουν τόσα περισσότερα χρώματα στα 16-bit; Δεν θα θέλατε όλες αυτές τις επιπλέον πληροφορίες; Λοιπόν, ναι, προτείνω να επεξεργαστείτε τις εικόνες σας ως αρχείο 16 bit, αλλά όταν τις αποθηκεύετε για εκτύπωση, θα πρέπει να επιλέξετε 8 bit.

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει διαφορά στην ποιότητα εκτύπωσης είτε αποθηκεύεις ως 8-bit είτε ως 16-bit. Οι περισσότεροι εκτυπωτές δεν είναι σε θέση να εκτυπώσουν αρχεία 16 bit και να τα αλλάξουν αυτόματα σε 8 bit. Αυτό σημαίνει ότι η αποθήκευση εικόνων ως αρχεία 8-bit τις κάνει ελαφρώς μικρότερες και ταχύτερη στη μεταφορά τους σε έναν εκτυπωτή.

Επιλέξτε το σωστό dpi

Το Dpi (δηλαδή κουκκίδες ανά ίντσα) είναι ένας βασικός παράγοντας όταν μιλάμε για ανάλυση εκτύπωσης, καθώς μιλά για την ποσότητα των κουκκίδων που εκτυπώνονται σε μια ίντσα. Όσο περισσότερες κουκκίδες έχετε, τόσο περισσότερες λεπτομέρειες έχετε. Αυτό σημαίνει επίσης ότι όσο χαμηλότερη είναι η ανάλυση του αρχείου σας, τόσο λιγότερες λεπτομέρειες περιέχει.

Συνιστώ να αποθηκεύετε τις εικόνες σας στα 300 dpi κατά την εκτύπωση. Μπορείτε να ξεφύγετε με χαμηλότερα dpi για μικρότερες εκτυπώσεις, αλλά θα χάσετε λεπτομέρειες σε μεγαλύτερες εκτυπώσεις.

Τα 72 dpi είναι το πρότυπο για οθόνες, αλλά είναι πολύ λίγα για εκτύπωση. Μια εικόνα iPhone χαμηλής ανάλυσης μπορεί να φαίνεται υπέροχη στον υπολογιστή σας, αλλά όταν τη μεγεθύνετε για μεγάλη εκτύπωση είναι πολύ πιθανό να μην έχει λεπτομέρειες και να δείχνει πιξελιασμένη.

Αλλάξτε το μέγεθος των εικόνων σας

Η αλλαγή του μεγέθους της εικόνας μπορεί να μην είναι ένα ουσιαστικό βήμα για την προετοιμασία των εικόνων για εκτύπωση, αλλά τείνω να μην στέλνω την εικόνα πλήρους μεγέθους προς εκτύπωση. Επίσης, κατά την εκτύπωση μεγάλων εικόνων πρέπει να μεγεθύνουμε το αρχείο. Η διεύρυνση είναι ελαφρώς πιο περίπλοκη και είναι πολύ μεγάλο θέμα για να καλυφθεί σε αυτό το άρθρο. Ωστόσο, συνιστώ ανεπιφύλακτα το μάθημα βίντεο του Mark Metternich Mastering Fine Art Printing and Color Management, το οποίο περιλαμβάνει επίσης λεπτομέρειες σχετικά με τη μεγέθυνση.

Ωστόσο, η αλλαγή μεγέθους της εικόνας δεν είναι χρονοβόρα, εάν δεν μεγεθύνετε την εικόνα. Απλώς ανοίξτε την εικόνα στο Adobe Photoshop και μετά μεταβείτε στο Image -> Image Size και επιλέξτε το μέγεθος που θέλετε να εκτυπώσετε (για παράδειγμα 16×24).

Κόψτε τις εικόνες

Όταν χρησιμοποιείτε κάμερα πλήρους κάδρου ή αισθητήρα ASP-C (περικομμένος αισθητήρας) έχετε λόγο διαστάσεων 3:2. Αυτή είναι η τέλεια αναλογία για εκτύπωση 4×6 ή 8×12, αλλά η αναλογία διαστάσεων αλλάζει όταν εκτυπώνετε άλλα τυπικά μεγέθη, όπως 5×7 (7:5) ή 8×10 (5:4).

Λάβετε υπόψη σας όταν περικόπτετε εικόνες για εκτύπωση ότι ενδέχεται να χάσετε μέρος από αυτές λόγω της αναλογίας διαστάσεων. Θα πρέπει πάντα να περικόπτετε την εικόνα στη σωστή αναλογία διαστάσεων πριν την στείλετε στον εκτυπωτή, καθώς πολλά εργαστήρια εκτύπωσης περικόπτουν αυτόματα χωρίς να λαμβάνουν υπόψη την εικόνα και τη σύνθεση. Άρα, μπορεί να μην βγει όπως θα ήθελες.

Οξύνοντας την εικόνα

Το τελευταίο βήμα επεξεργασίας της ροής εργασιών εκτύπωσης είναι η ευκρίνεια της εικόνας. Αυτό πρέπει να γίνει αφού το κόψετε στο επιθυμητό μέγεθος.

Εάν είστε χρήστης του Photoshop και χρησιμοποιείτε ήδη το Raya Pro, ίσως γνωρίζετε ήδη ότι πρέπει να αλλάξετε το μέγεθος και να ακονίσετε μια εικόνα για να την κάνετε βέλτιστη για τον Ιστό. Όταν προετοιμάζετε μια εικόνα για εκτύπωση, πρέπει επίσης να κάνετε ευκρίνεια στην εικόνα, αλλά οι μέθοδοι θα είναι ελαφρώς διαφορετικές.

Μια εικόνα που θα εκτυπωθεί χρειάζεται μεγαλύτερη ευκρίνεια από μια εικόνα που είναι προετοιμασμένη για προβολή στο διαδίκτυο. Στην πραγματικότητα, πρέπει να την οξύνετε μέχρι να φαίνεται σχεδόν ότι είναι υπερβολικό (να γνωρίζετε ότι η γραμμή μεταξύ υπερβολικής όξυνσης και όξυνσης είναι λεπτή).

Το πόσο χρειάζεστε για την ευκρίνεια μιας εικόνας πριν την εκτύπωση ποικίλλει ανάλογα με την κάθε εικόνα. Συνήθως, οι εικόνες με πολλές λεπτομέρειες πρέπει να είναι πιο ευκρινείς από τις εικόνες που αποτελούνται κυρίως από ουρανό ή μαλακές επιφάνειες όπως ακίνητο νερό (έχετε υπόψη ότι δεν θέλουμε να προσθέτουμε περιττό θόρυβο κατά την ευκρίνεια).

Το μέγεθος μιας εκτύπωσης επηρεάζει επίσης το πόσο ακόνισμα χρειάζεται. Οι μικρότερες εκτυπώσεις τείνουν να απαιτούν λίγο περισσότερη ευκρίνεια από τις μεγαλύτερες εκτυπώσεις. Αυτό συμβαίνει επειδή οι μικρότερες εικόνες συμπιέζονται περισσότερο και περιέχουν λιγότερες πληροφορίες (κάτι που ακούγεται εντελώς αντίθετο από αυτό που μπορεί να νομίζετε).

Η επιλογή του μέσου εκτύπωσης είναι ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει την ευκρίνεια που χρειάζεται μια εικόνα:

• Ο καμβάς είναι το πιο επιεικής υλικό καθώς σε κάποιο βαθμό κρύβει ατέλειες. Αυτό σημαίνει ότι οι εικόνες που δεν είναι αιχμηρές μπορεί να εξακολουθούν να εκτυπώνονται καλά σε αυτό.

• Οι εκτυπώσεις από αλουμίνιο, από την άλλη πλευρά, είναι πιο ευκρινείς και λεπτομερείς, επομένως το υπερβολικό ακόνισμα (και ο θόρυβος) είναι πιο εμφανές.

• Οι παραδοσιακές εκτυπώσεις χαρτιού σε έναν εκτυπωτή inkjet βρίσκονται κάπου ανάμεσα στα άλλα δύο μέσα. Εδώ είναι επίσης σημαντικό να λάβετε υπόψη τον τύπο χαρτιού (δηλαδή, ένα βαρύ βαμβακερό χαρτί μπορεί να διαφέρει από ένα χαρτί με γυαλάδα).

Μπορεί να είναι χρήσιμο να συμβουλευτείτε το φωτογραφικό εργαστήριό σας για συμβουλές σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο ένα συγκεκριμένο μέσο (ή τύπος χαρτιού) θα χειριστεί την εικόνα σας.

Τεχνική όξυνσης για εκτυπώσεις

Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι για την ευκρίνεια των εικόνων για εκτύπωση, αλλά προτιμώ να χρησιμοποιώ τη μάσκα Unsharp στο Adobe Photoshop και να καλύπτω χειροκίνητα τις περιοχές που επιθυμώ να οξύνω. Αυτό μου επιτρέπει να έχω τον πλήρη έλεγχο και να στοχεύσω μόνο συγκεκριμένες περιοχές της εικόνας.

Μαλακή διόρθωση

Το Soft Proofing είναι μια απλή μέθοδος που χρησιμοποιείται για την οπτικοποίηση της εμφάνισης της εκτυπωμένης εικόνας. Μπορείτε να το κάνετε αυτό τόσο στο Adobe Lightroom όσο και στο Photoshop καθώς και σε άλλο λογισμικό που σχετίζεται με τη φωτογραφία.

Κατά τη λειτουργία Soft Proofing, μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε διαφορετικούς χρωματικούς χώρους και διαφορετικούς εκτυπωτές (συν να δημιουργήσετε τις δικές σας προεπιλογές). Με επιλεγμένο τον σωστό εκτυπωτή και χρωματικό χώρο, μπορείτε να συνεχίσετε να κάνετε προσαρμογές στον κορεσμό, την ισορροπία των χρωμάτων και την ευκρίνεια έως ότου η εικόνα μοιάζει με την αρχική έκδοση.

Μια παρόμοια τεχνική που ήταν πιο κοινή μεταξύ των φωτογράφων στο παρελθόν ήταν το Hard Proofing, που σημαίνει εκτύπωση μιας δοκιμαστικής εικόνας και στη συνέχεια περαιτέρω προσαρμογές. Ενώ πολλοί εξακολουθούν να το κάνουν αυτό σήμερα, είναι μια δαπανηρή και χρονοβόρα μέθοδος, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι μπορείτε να έχετε σχεδόν το ίδιο καλό αποτέλεσμα χρησιμοποιώντας τη μαλακή στεγανοποίηση.

Συμπέρασμα

Δεν υπάρχουν πολλά πράγματα πιο ικανοποιητικά ως φωτογράφος από το να βλέπεις τη δουλειά σου τυπωμένη, πλαισιωμένη και κρεμασμένη σε έναν τοίχο, είτε είναι δική σου είτε κάποιου άλλου. Η δημιουργία της τέλειας εκτύπωσης απαιτεί λίγη εξάσκηση και, ξεχνώντας μερικά βασικά στοιχεία, η εκτύπωση μπορεί να μην μοιάζει καθόλου με αυτό που κάνει το ψηφιακό αρχείο.

Ευτυχώς, ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα θα σας βοηθήσει να προετοιμαστείτε για την εκτύπωση και να αποκτήσετε ένα τελικό προϊόν που είστε περήφανοι να το κρεμάτε στον τοίχο.

Εάν επιλέξετε να αναθέσετε σε εξωτερικούς συνεργάτες την εκτύπωσή σας (κάτι που είναι πολύ πιθανό εκτός αν έχετε αγοράσει έναν επαγγελματία εκτυπωτή), είναι σημαντικό να αναφέρετε ότι κάθε εργαστήριο εκτύπωσης λειτουργεί διαφορετικά. Μπορεί να χρειαστούν μερικές προσπάθειες προτού βρείτε το εργαστήριο που ικανοποιεί καλύτερα τις ανάγκες σας.